Kylanti ekonomika 2022 m. pirmąjį pusmetį lėmė besitęsiantį gyvybės draudimo rinkos augimą. Bendrovė „SB draudimas“ šiemet pademonstravo spartesnį augimą už rinką. Kupini iššūkių ir sukrečiančių įvykių metai paskatino skirti dar didesnį dėmesį komunikacijai apie socialines problemas.
Augimo tempai didesni nei rinkos
Pagal draudimo įmokas Lietuvos gyvybės draudimo rinka per pirmąjį šių metų pusmetį, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu pernai, išaugo 8,54 proc., tuo tarpu gyvybės draudimo bendrovė „SB draudimas“ augo dar sparčiau. Lietuvos banko duomenimis, lyginant 2021-2022 metų pirmojo pusmečio rezultatus, bendrovėje draudimo įmokos paaugo nuo 4,3 mln. iki 5,07 mln. eurų – užfiksuotas beveik 18 proc. augimas.
Augantis gyvybės draudimo sutarčių portfelis rodo, kad žmonės vis dažniau linkę rūpintis savo ateitimi ir finansine gerove. Pagal draudimo įmokų augimo tempą „SB draudimas“ pirmąjį 2022-ų metų pusmetį, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu pernai, demonstravo pirmaujantį rezultatą rinkoje – taip pat, kaip ir pagal rinkos dalies augimo tempą (0,24 proc.), o pagal naujai sudarytų sutarčių augimo tempą (0,33 proc.) įmonė buvo trečia tarp visų Lietuvos gyvybės draudimo bendrovių.
Pagal periodines naujai sudarytų sutarčių metines įmokas per pirmus šešis šių metų mėnesius, lyginant su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu, bendrovė paaugo daugiau nei 50 proc., kai tuo tarpu rinka augo 6,4 proc. Įmonė per pirmąjį šių metų pusmetį išmokėjo beveik 0,32 mln. eurų draudimo žaloms padengti ir ši suma yra 11 proc. didesnė nei buvo išmokėta per tą patį laikotarpį pernai. Didžiausią šių išmokų dalį šiemet sudarė išmokos už traumas (45 proc.), likusios: 35 proc. mirties atveju ir 20 proc. už kritines ligas.
„Užsitęsusi pandemija, karas ir rekordiškai kylanti infliacija padidino nesaugumo jausmą visuomenėje ir paskatino dar labiau susimąstyti apie ateitį bei stabilius finansus. Žmonės įvertina riziką ir apgalvoja kokios pasekmės jų lauktų susidūrus su sveikatos problemomis ar netekus nuolatinio pajamų šaltinio. Išgryninę finansinius prioritetus, siekia apsirūpinti ir apsidrausti bei ateitį pasitikti be baimės“, – sako „SB draudimo“ vadovas Saulius Jokubaitis.
Atsakingas požiūris
Įmonė nestokojo dėmesio socialinėms problemoms ir aktyviai reagavo į Rusijos sukeltą karą Ukrainoje bei jo padarinius visuomenėje.
„Negalime likti abejingais kalbant visuomenei svarbiais klausimais, todėl socialinėmis temomis poziciją stengiamės parodyti ne tik žodžiais, bet ir darbais. Nepalaikome agresorės Rusijos karo veiksmų Ukrainoje. Reaguojant į tai, mūsų partneriai, turto valdymo bendrovė „INVL Asset Management“ panaikino „INVL Rusijos nevalstybinių įmonių subfondą“, į kurį buvo investuojamos NVS investavimo krypties lėšos, todėl investicinių vienetų pardavimas, keitimas ir išpirkimas šioje kryptyje buvo nutraukti neterminuotai“, – sako S. Jokubaitis.
Trečius metus iš eilės „SB draudimo“ inicijuota reprezentatyvi apklausa atskleidė, jog net 96 proc. lietuvių jaučia nerimą dėl savo ar savo šeimos gerovės, o jis ypač sustiprėjo karo Ukrainoje metu.
Tyrimo duomenis pristatę specialiųjų operacijų pajėgų karininkas, gynybos, saugumo ekspertas bei psichologas Aurimas Navys ir „Nerimo klinikos“ psichologė Vaida Stankutė aptarė kylanti nerimo indeksą, jo priežastis ir pasidalijo patarimais, kaip su juo kovoti.
Dėmesys socialinėms problemoms
Bendrovė „SB draudimas“ šiemet startavo su kampanija „Visų šeimų draudimas“, su kuria siekia pabrėžti, kad Lietuvoje negalioja teisės aktas, kuris reglamentuotų bendrą asmenų gyvenimą, nesudarius santuokos – tokių šeimų santykiai šiuo metu neapsaugoti. Kampanijos tikslas – suteikti lygias galimybes visoms šeimoms, nepaisant jų teisinio statuso ar lyties.
„Turime didinti finansinių paslaugų prieinamumą ir lygias teises įvairaus statuso šeimoms, tai ryškėja kaip opi problema. Šia kampanija norime pabrėžti, kad neskirstome klientų – leidžiame patiems nuspręsti, kas yra jų šeima ir naudotis tokiais pačiais gyvybės draudimo sutarties privalumais, kaip ir susituokusioms šeimoms“, – pasakoja S. Jokubaitis.
„Visų šeimų draudimo“ kampanija sulaukė dėmesio žiniasklaidoje ir socialiniuose tinkluose, inicijuotas konkursas paskatino įsitraukti ir visuomenę. Kampanijos atvaizdai buvo matomi interneto portaluose, žiniasklaidoje, socialiniuose tinkluose, lauko stenduose, prekybos centruose ir visuose Šiaulių banko skyriuose.